2017. június 30., péntek

Mindennapjaink

A kicsik Anyumnál van két szabadnapom, ami már nagyon kellett, mert a folyamatos munka mellett (irom majd, mi is ez) csak morrogni tudok a gyerekekkel. Mert volt, úgy-e az a két hét az iskolából, ami nagyon húzós volt... majd jött még a sok eper, meg a málna is érni kezdett, majd voltunk cseresznyézni, táborba... nem sok időm maradt ezek mellett a háztartással foglalkozni : tulajdonképpen most szerdára eljutottunk addig a pontig, ahol már tarthatatlan a helyzet : ruhahegyek mindenfele, por, rendetlenség, száradó ruhák, szennyes ruhák, behordott sár stb. és ez az a pont, amikor már nem érzem jól magam itthon. És kedden érkezett meg ez :

Elsőre csak 6 kilót vallott be ládánként, de én vagyok már annyira dörzsölt, hogy lemértem :-) és ez bizony ládánként 8 kg, azaz 40 kg. barack. És lett belőle barackos gombóc ebédre, került jó pár csomag a fagyasztóba is télire és az aszalóba is - igy végül 27 kg tiszta barack ment a lekvárnak. És ennek pontosan két nap kellett, amire az üvegbe került a kész cucc. Arra már éjjeli fél egy volt és csütörtök éjjel. Csütörtökre igy egy gyerekmentes, nyugis napot gondoltam : délelőtt ügyintézni voltunk Apucival, majd úgy terveztük, hogy megebédelünk valahol - délután meg csak a saját ritmusomban tettem-vettem volna ... na igen, de megláttuk hazafele ezt a rókagombát... és meg is álltunk rákérdezni... és benne is voltam úgy 5 kgban... erre meg vásárolt úgy 15öt. Na itt pattant el valami nálam - és láttam elúszni a délutáni nyugalmamat. És láttam a vég nélküli gombapucolást és főzést... esküszöm, világgá tudtam volna menni. Persze, végül megoldodott : váratlanul jött Anyós és Após, majd Apuci is - de igy is két órába telt amig lepucolták az egészet - én meg főztem és szürtem és zacskóztam... meg közben rizses gomba is készült - de igy is este lett amire minden nyomot eltüntettem. Ma pedig lazitok - már amennyire lehet.
Más : Boginak kimondottan tetszik ez a munka - most épp az ország másik felébe vannak, Moldovában - egy teljesen román város, én meg reménykedem, hogy szerencsés mellékhatásként legalább szokja majd a füle a románt. És érdekes, mintha a kpacsolatunk is sokkal jobb lenne azóta - bár ez csak egy hetes dolog. A munkaadójával már személyesen is találkoztunk, beszéltünk azóta - megigérte vigyáz majd rájuk.Szerintem igy tanulja meg megkeresni és beosztani a pénzét... és egyelőre iskola mellett is dolgozna - de addig még van jó pár hónap, majd meglátjuk.

PS : Apuci az este nagyon akart segiteni és felajánlotta, hogy leszedi a ribizlit is. Hát, kösz... csodáloztok, hogy azonnal, csipőből lehurrogtam :-)

4 megjegyzés:

  1. Nahát, úgy látszik pénteken csak akartam írni, de valami ezek szerint megzavarhatott :) ! De már akkor is elhűltem a 40 kg barackon, és én pont a 27 kg felét szoktam eltenni lekvárnak, de az is elég, úgyhogy teljesen megértelek :), a gombáról nem is szólva :)..
    A takarítással kapcsolatban pont ezt éreztem én is múlt hét közepe tájékán, és mennyit lendített a közérzetemen, hogy hétvégén sikerült kitakarítani, elpakolni, stb. :) ... És egyáltalán nem csodálom, hogy a ribizlis segítségedet lehurrogtad :) , puszi :)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy utálom, mikor kosz van bent - nem érzem jól magma, ki vagyok borulva meg minden, más nem érti cask aki hasonló beállitottságú :-) azóta megvolt a ribizli is, már nagyon hullott, muszáj volt leszedni. Egy időre elegem lett a befőzésből, pedig most kezd érni a meggy Anyóséknál...

      Törlés
  2. Ha-ha leszedte volna, de rendi:) Miért kell a gombát megpucolni? Muszáj? Én a csiperkét sosem pucolom meg, csak megmosom és felvágom, de sokan azt is meg szokták. Nálunk is a barack van soron mindjárt, nagyon sok vna rajta, de iszonyat aprók, mondjuk a cseresznyéhez, meggyhez képest álom lesz magozni így is és a barack lekvár tényleg a legfinomabb:) Mikor mentek nyaralni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azóta megvan már a ribizli is :-) a csiperkét én is cask mosom, a rókagombának is csak a szára végét szoktuk levágni meg daraboljuk, ez azért fontos, hogy lássuk van-e benne lakó :-) ez 1-2 kilo esetében pikk-pakk megy, 15 kilogram viszont nagyon sok egy embernek. De jó less majd télen elővenni - ez minden munkáért kárpótol. Nyaralni majd csak augusztusban megyünk - lesz egy sátras, mászós gyalogtúránk meg a Fekete tengerre is megyünk, ez az alap - a többi majd alakul :-)

      Törlés