2017. április 1., szombat

Megvagyok :-)

Péntek reggel jöttem haza... megvolt a mütét (és a beteg is megmaradt :-) Érdekes, hogy azok a dolgok, amivel kapcsolatosan volt bennem egy kis para, azok teljesen rendben mentek (epidurális bekötése, vérvétel, véna találása, mütét) - csak azt vártam, hogy túllegyek rajta és majd lesz valahogy.... na persze - a mütét maga nem is volt nagy menet - viszont utána... amig nem szabad mozgatni a fejem és feküdni kell, na az a 6 óra az nagyon rossz volt : ment az infúzió, lassan kiment az epidurális hatása, én meg néztem a plafont... majd olvastam, telefonoztam, neteztem... felkelni nem mertem egyedül, igy eltelt 7 óra is, amire kikerültem az ágyból ... viszont nem fájt semmi, ami jó jel volt. Aludni is tudtam... de úgy össz-vissz az első teljes nap, az nehéz volt : a szoritókötés az nagyon feszes (hogy letapadjon a kimütött erek helyére a bőr), lüktetett a lábam másnap - nem fájt annyira, hogy kibirhatatlan legyen - viszont éreztem. Nem akartam a fájdalomcsillapitót, mert utálok bármilyen gyógyszert is - de amikor már annyira zavart, hogy már nyügös voltam tőle, akkor kértem - és rájöttem nem most van az ideje hősködni - ha kell, akkor kell és kész. Lassan-lassan elindultam és már egyre inkább tudtam menni - nagy teljesitmény volt az első teljes köröm a folyósón :-) - bár első nap elképzelni sem tudtam, hogy tudok én lemenni ezen a lábon akár az autóig is, hazafele. De itthon vagyok - ebből is látszik, hogy sikerült :-) A gyerekek viszonylag jól viselték, hogy csak Apuci volt itthon - többször is beszéltem velük - úgy érzem inkább Borót viselte meg leginkább - de ő is megnyugodott a beszélgetések után : azt kérdezte első alkalommal - Anya! ágyban alszol? adnak enni? kicsi drága gondoskodóm. Persze az iskolában is mindenki tudta, hogy Anya bent van a kórházba :-) Amúgy Bogi vitte az egészet : segitett fektetni, vacsizni - reggel őltözni... szóval, ha helyzet van akkor helytáll a legjobb tudása szerint, ami megnyugvással tőlt el és bizonyossággal, hogy lesz majd élet a kamaszkoron kivül is :-) meg feljött beszélgetni és látogatni is :-) meg sokan mások is, ami nagyon jólesett - mint például a kávézások az egyik ismerőssel, aki a nyilvántartóba dolgozik és látta nevem... Igy, mindent összevetve nem volt negativ élmény ez a mütét, örvendek, hogy megvolt és túlvagyok rajta. A járás egyre jobban megy és sokat is kell mozogni : a tegnap már teljes napom volt, igaz, gyerekek nélkül - Tata elvitte őket péntek este, hogy tudjak azért pihenni is. Na igen : a tegnap lazán összerámoltam a szennyest, mostam legalább hármat, porszivóztam, feltöröltem, ebédet és vacsorát főztem és még segitettem összepakolni Apucinak a mai horgászversenyre... kb ennyi volt a pihenés - bár délután azért kicsit pihentem is. De gyönyörű tavasz lett kint, minden virágzik - nehéz nyugton lenni. Ma Bogival vagyok itthon és a mai tervek között szerepel valami könnyü ebéd (csirkemell és hal között gondolkodom), valamint a muskátlikat szeretném megmetszeni - ő meg felhordja majd a teraszra ... és filmezni is szeretnénk, meg várjuk haza az aprónépet :-)

8 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy jól vagy és rendben ment minden :) !!! Szorítottam Neked és írni akartam a FB-on, így most még inkább örülök, hogy jelentkeztél :)! Tudom miről beszélsz az érzéstelenítés kapcsán sajnos nekem mindkét fiú császárral született (Máté farfekvés, Toma lepény probléma miatt), szóval tudom milyen ez, de másodszorra már egész viseltem :) ... Ügyes vagy nagyon, hogy már ennyi mindent csinálsz, de azért pihenj is szerintem :) ...

    VálaszTörlés
  2. Örülök hogy túl vagy rajta , azért pihenjél is ! További szép napot kívánok:)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, és irigykedem... nekem is kellene...

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm lányok, mindenkinek :-)
    Vivien : nekem ez volt az első ilyen : jó lecke volt, hogy milyen lehet ha lebénul valaki... adtam a parancsot a mozgásra és nem történt semmi... félelmetes
    Éva : a tegnap csak pihentem felpockolt lábbal - szombaton belehóztam kissé és lett egy bevérzés, igy visszavettem, bár főztem és a muskátlikat is letakaritottam, de ennyi belefér
    Teide : nem tudok tanácsot adni, nem egy egyszerü dolog és az első nap az eléggé nehéz is volt, de ha azt számitom, hogy a tavaly háromszor gyulladt be - akkor már megérte... meg a tavalyi nyári gumiharisnyázás volt az a pont, amikor eldöntöttem, hogy lépek...

    VálaszTörlés
  5. Megkönnyeztem ahpgy olvastalak, éreztem az aggódásod, de főleg Bogi miatt, aki látod segít ha kell és ez olyannagy dolog, mert miattatok lett ilyne ügyes ő is:) Csak ügyesen és ne terheld túl magad! Mi miért nem ismerjük egymást a facen? Monika HB-ként találsz meg. https://www.facebook.com/monika.hb.14

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megtaláltalak, bejelölni nem tudlak valamiért...irtam is neked :-)

      Törlés