2017. április 6., csütörtök

Boró mondta és a tavaszi szezon kezdete

A hétvégén sajnos történt egy baleset Boróval : focizás közben Tihamér pontosan a száját találta el - és az egyik felső metszőt, ami még nem is mozgott (de azért várható volt, hogy vált mostanában) - sajnos a fogacska kitörött, szint váltott és szegény Boró alig tudott enni. Többször is mondtam, hogy húzzuk már ki - azt a fogat csak az ige tartja... erre a tegnap vacsi után még almát evett volna - sirva rohan, kezében a fog :-) kiöblögettük a száját, lenyugodott. Látom egyszer nézegeti, forgatja - majd azt mondja : Anya! megtaláltam az igét!!! :-D de volt még más vicces is : mondtam neki, hogy ezzel most ne egyék legalább egy órát ( a megkezdett almát sem) - erre azonnal rávágja : De éhes vagyok!!! - reflex... olyan jót nevettem rajta, mert azelőtt fél órával termelt be 2 adag lasagnet, plusz egy banánt és pár falat almát... de a tiltás hozta az eredményt : még kellett!. A tegnapelőtt meg tőle kaptam az egyik legszebb bókot a kajámra - Stefánia vagdalt volt az ebéd és spenót. Boró eszi, majd kérdi : Anya! ezt nehéz elkésziteni? mert ha nagy leszek, akkor én is szeretnék ilyent főzni :-)
Amúgy a teraszra felhordtuk a muskátlikat, azzal az elgondolással, hogy az enyhe fagy, ha lesz még - a muskátliknak úgysem árt... és a nyugágyakat is kiraktuk - igy egészen nyárias hangulat lett a teraszon - még pár virágot veszek majd a kertészetből - de az elér, nálunk azért még lehet fagy egészen április végéig. A muskátlik eléggé elnyúltak én meg jól visszanyirbáltam őket, a hajtásokat meg vizbe rakva gyökereztetem - és ami nem marad meg, oda majd ültetek újat. A kertben is beindult minden... ha sikerül feldaráltatni a hétvégén, akkor indulhat az ültetés.

4 megjegyzés:

  1. Boró egy tünemény:)
    Imádom, hogy olyna kifejezéseket is használt amit nem ismerek. Az még "elér" - azaz ráér? A feldaráltatni az pedig a felrotátoroztatni?

    VálaszTörlés
  2. Jól forditottál :-D vannak ezért felénk olyan kifejezések, amiket csak mi értünk ... a pityókát ismered? és a murkot?

    VálaszTörlés
  3. a pityóka krumpli lehet, de a murok fogalmam sincs :)

    VálaszTörlés