2017. március 20., hétfő

Elmúlt a hétvége

 itt ülök a szétszedett lakásban - ma reggel meg havazott - a tegnap is, meg olyan szél fújt, hogy szinte lehetetlen volt megmaradni hosszú ideig kint. Érzett is a bezártság hatása mindannyiunkon, pedig kimondottan vártuk ezt a hétvégét : végre Apuci szabadnapos volt szombaton is, meg vasárnap is alapból... szombatra mozizást terveztünk, vasárnapra pedig az idei első kisbakancsos kirándulást. És ismét van egy adag izgulnivalónk péntek óta : az ikrek osztályában skarlátos lett egy kislány, mindenkitől vettek kenetet, eredményt mára igértek... nem kicsit izgulok, hogy ne legyen semmi - ha skarlát nem is, de ha pozitiv a teszt, akkor bizony atb. kell és háziőrizet - én meg készülök a lábmütétre, Mamákat nem szivesen hivnám és fertőzném be ... De amikor ez a kirándulós terv megszületett, akkor még szép idő volt és 17-18 fok... igy a kirándulás elmaradt, jövő vasárnap lesz majd - ami alapból nem igazán jó, egyedül megyek majd a gyerekekkel vagy nekünk elmarad, mivel Apucinak épp egyéb van beütemezve vasárnapra. Szombaton igy csak elvoltunk itthon, befütöttem, ebédet főztem, rizsfelfújtat sütöttem - majd hivott az egyik Anyuka, hogy elvinnék Borót játaszani, Bogi pedig egy előadásra ment... igy programoztam a sütőt, Borót és Bogit teljes létszámban befurvaroztuk a városba - mi gondoltuk a fiúkkal, hogy rollerezünk egy jót - sajnos annyira hullott valami esős daraszerüség, hogy ez elmaradt. Amúgy egész hétvégén váltakoztak ezek a jelenségek : egyik percben hétágra sütött a nap, másikban meg jeges szél fújt és havazott... a gyerekek is többször nekifutottak a kinti játéknak - nem birták sokáig. Igy a szombati mozit átprogramáltuk vasárnapra, szombat pedig viszonylag csendesen telt - ami azt jelenti, hogy kő kövön nem maradt, már ami a rendet illeti - de értékelem, hogy csendben elvannak. Sőt, délután volt egy olyan szakasz is, hogy mi Tihamérral kettesben a takaró alatt olvastunk - ő Geronimo Stilltont :-D, Bulcsi meg legozott... tiszta negédes idill! Apucink fát hordott, tett-vett odakint, kicsit szomszédolt is... Vasárnap pedig elmentünk moziba, a Rock Dog-ot néztük meg ami ismét nagyon jó volt - utána meg a megszokott : készültünk hétfőre, fürdéssel, hajmosással. És most már úgy igaziból, teljes szivvel vájuk már a tavaszt, az igazit, a maradóst, a meleget!

PS. hétvégi vicces : kirakom mindenkinek a bogyókat - C vitamint, E vitamint, algakapszulát - magamnak a hormontablettát, omega 3-at. Apuci - aki utál mindenféle tablettát, rákérdez, hogy én miket szedek. Mondom. És mire kell ez az omega-3? kérdezi. Hogy vidámabb legyek, felelem (és jobban birjam cérnával, teszem hozzá gondolatban). persze, ott van a kamasz is - elkezd idétlenül röhögcsélni : Á, Apuci azért szedi, hogy jó kedve legyen!!! képzeld el, mi lenne itt, ha még ezt sem szedné! és kacagnak rajtam, egész nap többször is... mit mondjak erre? igazuk van!

6 megjegyzés:

  1. Most kezdek nagyon tartani ettől a skarláttól :( A gyerekem osztálykirándulásra megy Erdélybe április 19-től, Déva, Torockó, Tusnádfürdő és még számtalan helyre 5 napra. Ő be van oltva, kapott másfél évesen és 11 évesen is, de össze vissza írnak az újságok erről és a tévében is annyi minden hülyeséget összehordanak, hogy már nem tudom mit tegyek, engedjem el vagy sem?? Félek nagyon, de közben ő meg annyira menne......Nem tudom. Szerinted??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem nagyobb a hirneve, mint a probléma maga! ne aggódj ezen, bár sajnos azt hiszem a skarlátra nincs védőoltás (doktornéni mondta - én is felhivtam ezért), de ha a kanyaróra megkaptátok, akkor nem lehet gond - ez volt a másik probléma... Bár úgy rémlik épp Teide-nél olvastam, hogy Ábel is fertőzött volt streptococcussal, ha jól emlékszem - tehát utazás ide vagy oda, bárhol elkaphatja, ha úgy van... Amúgy egészen közel jönnek hozzánk és ha keészül és szeretne jönni, akkor kár lenne kihagyni - Torocko gyönyörü... és Tusnad, Szent Anna tó is (hazabeszélek :-)

      Törlés
    2. Köszi!! Elengedem, nem is lehetne itthon tartani :) Igen, néztem közel lesz hozzátok és őt a töri is érdekli, sok érdekesség lesz, na meg kiszabadul a kezeim közül :D :D :D

      Törlés
  2. Az utóiratodon jót nevettem:)! Amúgy nálunk is hasonlóan "jó" idő volt hétvégén, csak it az eső és a szél váltotta egymást, nem könnyű ilyenkor kinti programozni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vicces is volt, meg igaza is :-) én az időre fogtam, hogy extra nyügösek voltunk mind az egész hétvégén. A rollerezést bepótoljuk, már nagyon készülnek és mára megjött a jóidő is szerencsére

      Törlés